fredag 16. januar 2009

Italia


Er det noen av dere som har noen gode Italia-tips? Vi vurderer å reise dit på bryllupsreise til sommeren. Egentlig hadde vi tenkt oss et mer eksotisk sted, som Malaysia, Mauritius, Cuba etc, men de fleste av disse stedene er utenfor sesong på sommeren. Så da sparer vi det til senere! Men ingen av oss har vært i Italia, og etter det jeg har hørt så blir det ikke så mye mer romantisk enn Itali:) Ser for meg 3-4 dager i Roma, og kanskje en uke ved stranden et sted. Noen som har noen gode forslag?

15 kommentarer:

Maria Helene Nilsen sa...

Har desverre aldri vært i Italia, men har jo veldig lyst til å dra dit selv. Og ser på det som et flott valg!

Nina sa...

Sv. så moro at du fant innleget mitt hjelpsomt! Ja kanskje du kan prøve den :P

Ønsker å dra til Italia! :D

Pinton sa...

aldri vært der, men lykketil i morgen på kjole prøving.. pssst,ta med kameraet ditt da:)

Anonym sa...

Tjenare!

Vad lustigt.. jag gick in på din blogg för ett tag sen men skrev aldrig nå kommentar (städade lite) och så hade du skrivit :)

Italien låter ju hur mysigt som helst ;) Satsa på det om ni båda känner för det! :)

Visst är det gott med tacos? Kan säga att jag är avundsjuk på er ;) Måste äta det snart igen!

Oh vad spännande att prova brudklänning imorgon! Är det bästa vänninan som ska med?

Har faktiskt inga helgplaner och det är faktiskt rätt så skönt :) Dricker lite vin nu efter att ha städat lägenheten men inge mer än så.. Ska snart se på nån film tror jag :)
Imorgon ska jag träna om jag känner mig piggare :) Ska försöka dra ner på festandet ;)
Vart brukar du gå ut förresten om du är inne i byn och festar? Vet du nå bra ställe?

Kramar!!
www.miss0.blogg.se

Anonym sa...

Aw,skal du gifte deg? Så utrolig koselig! Lykke til med alt :)
Håper på å få se kjolen her på bloggen :)

Har aldri vært i Italia, men har hørt utrolig mye fint om Roma! Sørover i Italia er det også veldig fint etter hva jeg har fått med meg.
Håper dere får en fin tur :)

Miss Agda sa...

I Rom finns ALLT. Försök inte se för mkt dock, bestäm er för några kyrkor och Vatikanen kanske. Sedan promenera massor och ät gott o drick mkt latte :) Milano är också vackert och där finns det underbar shopping (satsa på italienska skinnskor!)

It's Aggy bitch! sa...

min søster var i Rimini i sommer med korpset og hun trives kjempe godt der nede! Jeg har selv kjempe lyst og dra ned dit, er kjempe fint ferie sted med fin strand og masse ute steder og shopping og for og se ting og tang :)

Anonym sa...

Jeg skal til Roma 26.januar så kan teste ut stedet for deg ;) hehe

Karoline sa...

ohh..har aldri vært der så aner ikke..

Unknown sa...

har vært i italia mange ganger. Nord italia er min favoritt del, milano, firenze osv :)

Hilde N sa...

Roma er en av mine favorittbyer - jeg har vært der tre ganger og føler fortsatt ikke at jeg har sett nok. Elsker Roma. Du kan kombinere med en uke i Terrecina, strandparadis som ligger 1 times togtur fra Roma. Fantastisk. Eller hva med Pescara på andre siden av landet? (en liten busstur unna.)

Milano synes ikke jeg var hyggelig. Bare stuck up mennesker, masse duer og sånn.... Ikke en by jeg har spes lyst å dra tilbake til.

Du kan jo også kombinere Italiatur med å ta ferge over til Kroatia, og reise til øya Hvar. Makan til romantisk sted skal du lete lenge etter i Europa tror jeg!!! (bortsett fra Roma :))

Hvis dere skal til Roma så kan dere også kombinere med et lite opphold på en liten vingård en halvtime utenfor Roma. Jeg var der i forbindelse med jobben i november i fjor - helt fantastisk! Skrev artikkel om det:

http://www.dagbladet.no/dinside/2008/02/14/526915.html

Åh, uansett får dere det HELT fantastisk!!

Mammabenti sa...

Jeg vil reise til Italia:D

Jeanette sa...

Har vært i Italia to ganger, liker meg kjempegodt der, så det kan absolutt anbefales! Maten, isen, folkene, aah! Roma er flott, stor, men flott:)

Snart tretti sa...

Dere MÅÅÅÅ dra til ROma på honeymoon! :):):)

Anonym sa...

Jag och pojkvännen reste runt i Italien i somras, absolut ett besök i Rom, med det "vanliga", Colosseum, Vatikanen, Fontana di trevi (där kan man köpa supergod glass)och via Condotti som är den lyxiga shoppinggatan. Fika ofta! I italien vet man verkligen hur man gör kaffe, latte och alla möjliga sorter! Men ni borde verkligen besöka Venedig för att få den här riktigt romantiska stämningen, åka gondol och äta på mysiga restauranger vid vattnet. I övrigt är vingårdar något att se också! :D

Kram!