onsdag 23. desember 2009

Christmas cupcakes

(Bilde: recept.nu)
En av mine store favoritter når det gjelder matlagingsprogram og oppskriftsbøker, er svenske Leila! Hun lager utrolig mange fristende bakverk, og disse Christmas Cupcakes'ene synes jeg hørtes veldig gode ut:) Her har dere oppskriften:


Christmas Cupcakes (12 stk)

3 egg
2, 5 dl sukker
1 ts vaniljesukker
50 gr smør
3 ts pepperkakekrydder (her ville jeg brukt litt kanel, kardemomme og ingefær)
1 dl fløte
2 ss kald kaffe
3,5 dl hvetemel
2 ts bakepulver
3 ss kakao
1 klype salt
100 gr mørk sjokolade 70%

White chocolate frosting:

200 gr hvit sjokolade
200 gr Philadelphiaost
Non stop eller strøssel som garnityr

Sett ovnen på 175 grader. Visp egg, sukker og vaniljesukker hvitt. Smelt smøret sammen med pepperkakekrydderet, og bland med eggeblandingen, for så å tilsette fløten og kaffen. Bland hvetemel, bakepulver, kakao og salt, og vend forsiktig inn i smør/eggeblandingen. Smelt den mørke sjokoladen i vannbad, og rør inn i deigen. Fyll muffinsformer 3/4 fulle, og stek midt i ovnen i ca. 15 minutter. Avkjøles.

Smelt den hvite sjokoladen i vannbad, og avkjøl. Bland sjokoladen og osten, og la den stivne litt i kjøleskapet. Smør på masse frosting på muffinsene, og ta på den garnityren du måtte ønske!


Disse må jo bli gode?:)

8 kommentarer:

Bjørg Kristin sa...

det hørtes jo ut som heaven:D det skal jeg så absolutt prøve ut :D nam!

Monica Yvonne sa...

Nam! :D
God jul :)

Deadbarbie sa...

Åh nam ! De hørtes ihvertfall veldig veldig gode ut :-D

God jul til deg også!

Anonym sa...

Sier bare NAM jeg altså! Muffins er jo så godt og ^^

Cecilie sa...

naaaam! De fikk jeg lyst til å lage med en eneste gang :) Så utrolig fristende ut!

Håper du får en fin feiring i morgen, ha en riktig god jul :)

klem fra meg

kari sa...

Det hørtes helt fantastisk ut <3
Ønsker deg en riktig god jul søte deg <3

Jorunn sa...

Ååå... NAM!!

Ragna sa...

Nam nam, det ser deilig ut! Håper du har en fantastisk jul :-) Vi blogges på nyåret!